سوله مرغداری گوشتی

۶۵ بازديد

ساخت سوله مرغداری گوشتی

بسیاری از مرغداران از انبارها برای ایجاد سوله مرغداری خود استفاده می کنند، زیرا  به نظر میرسد انبارها مقرون به صرفه بوده و هزینه های اولیه لازم برای ساخت یک واحد تولیدی کاهش می یابد که از شدت آن می کاهد.

کلیدر سوله از بهترین شرکت های داخلی و خاورمیانه میباشد که در زمینه ساخت سوله مرغداری فعالیت دارد. سوله ها در مدت زمان کوتاهی نصب و مونتاژ می شوند که در نتیجه کار تولیدی بسیار سریع شروع شده و به سوددهی می رسد.

سالن های ساخته شده به این شکل در برابر زلزله و سایر حوادث غیر مترقبه مقاومت خوبی دارند، بنابراین در صورت بروز حوادث آسیب جدی به سرمایه گذاران وارد نخواهد شد.

استفاده از سوله ها در ساخت سوله های جوجه های گوشتی مزایای زیادی دارد. ابعاد ساخت سوله محدودیتی ندارد و با متراژهای مورد نیاز برای تولید جوجه های گوشتی سوله مورد نظر را ساخت و همچنین امکان تغییر  سوله ها تولیدی با توجه به نوع پیچ و مهره ای بودن آن وجود دارد.

در ساخت آنها استفاده می شود. اگر در آینده افزایش یا کاهش فضا وجود داشته باشد، این امر به راحتی محقق می شود.

سقف مرغداری گوشتی

اصول علمی منحصر به فرد در ساخت انبارهای مورد استفاده برای تولید جوجه های گوشتی مورد توجه قرار گرفته است.

این اصول و قوانین همچنین مرغداری را بهبود می بخشد و از اتلاف انرژی جلوگیری می کند. استانداردهای خاص طراحی سقف خانه مرغداری، مقاومت و استحکام سوله را در برابر تغییرات آب و هوایی مانند برف و باران تضمین می کند.

سقف سوله ها اغلب قوسی است. البته از انواع سقف هشت مانند نیز در موارد محدود و بر حسب ضرورت استفاده می شود، اما نسبت به انواع سقف های قوسی کارایی کمتری دارند.

در صورت استفاده از سقف هشت مانند برای مرغداری، شیب سقف به عنوان کمترین اندازه ممکن انتخاب می شود. سقف های قوسی علاوه بر تهویه بهتر، از هدر رفتن انرژی در فصول سرد و گرم سال جلوگیری می کند.

ارتفاع سقف در سوله های مرغداری به طوری انتخاب میشوند که نه بلند و نه کوتاه باشند تا گردش مطبوع هوا به به درستی و استاندارد کامل انجام شود و سقف باید با مواد عایق پوشانده شود تا دمای محیط برای رشد طیور مناسب باشد.

کف سوله مرغداری گوشتی

کف در جوجه های گوشتی با استفاده از بتن ساخته می شود تا از ایمنی و نظافت کافی برخوردار باشد و مسائل بهداشتی به خوبی رعایت شود.

آنچه در طراحی کف سالن مرغداری مهم و حائز اهمیت است استفاده از متریالی با مقاومت رطوبتی مناسب است و مصالح به کار رفته در کف باید از انتقال گرما و سرما جلوگیری کند در غیر این صورت دمای محیط نمی تواند کنترل شود و در دراز مدت باعث تلف شدن جوجه ها و آسیب فیزیکی شود.

به طور کلی می توان کف سوله را با استفاده از توری، چوب و سیمان پوشاند. استفاده از هر یک از این عناصر دارای مزایا و معایب خاصی است.

با توجه به استانداردهای بهداشتی خاص تولید طیور، استفاده از توری بهترین انتخاب برای استفاده در مرغداری ها می باشد. و چون نظافت را آسان می کند و مدفوع مرغ به سطح بدن آنها نمی چسبد و در نتیجه از بروز بیماری ها جلوگیری می کند.

اگرچه استفاده از چوب به راحتی مشبک نیست، اما به دلیل عایق بودن در بسیاری از موارد استفاده می شود. مشکل اصلی این ماده نفوذپذیری آن در برابر حمله حشراتی مانند موریانه و سوسک است.

نظافت کف چوبی سالن های مرغداری نسبت به انواع مشبک کاری دشوارتر است اما تفاوت قیمت کف مشبک و چوبی باعث محبوبیت بیشتر نوع چوبی شده است. کف سیمانی در سوله های مرغداری عملکرد خوبی دارد.

کف سیمانی میزان رطوبت محیط را متعادل می کند. شهرآهن ​​یکی از بهترین تولیدکنندگان مرغداری در کشور است، پس اگر قصد دارید یک سوله بادوام و استاندارد برای مرغداری خود بسازید، به شهرآهان اعتماد کنید.

تجهیزات مورد نیازبرای سوله مرغداری

دانخوری
آبخوری
رطوبت و تهویه
دانخوری: طول زنجیره تغذیه برای هر پرنده نباید کمتر از 2.5 سانتی متر باشد و در هر 1000 عدد 18 تا 20 دانخوری رعایت شود. برای هر 5 متر عرض سالن حداقل یک ردیف پانل فیدر لازم است.

یکی دیگر از تجهیزات مورد نیاز در ساخت جوجه مرغ میکسر آسیاب است که انواع بذرها را جمع آوری کرده و غذای مورد نیاز جوجه ها را تامین می کند. فاصله بین دو فیدر مجاور یا دو آبخوری متوالی نباید بیش از 1.5 متر باشد.

آبخوری: آکواریوم ها باید قبل از جوجه ریزی با آب تمیز پر شوند و دمای آب باید حدود 20 درجه سانتی گراد باشد. طبق استانداردها هر 1000 جوجه باید تقریبا 14 عدد الی 16 عدد آبخوری در نظر گرفته شود. آبخوری ها در مرغداری ها باید سه بار در روز شسته و آب آن ها تعویض شود.

رطوبت و تهویه: 50 تا 70 درصد میزان رطوبتی است که باید در سالن نسبتاً فراوان باشد. رطوبت اتاق به حفظ کیفیت تخت کمک می کند و از خشک شدن آن و ایجاد گرد و غبار جلوگیری می کند.

https://tinyurl.com/3nddmsjp

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.