سوله چیست

۶۵ بازديد

سوله چیست؟آنچه در مورد سوله-خرید سوله-قیمت سوله بدانید

 
آنچه در این مقاله می خوانید
در این مقاله سوله ، معنی سوله به انگلیسی ، سوله فروشی ، قیمت سوله دست دوم ، خرید و هزینه ساخت سوله در سال 99 توضیحات کامل داده میشود با ما همراه باشید .

تاریخچه سوله

برای اینکه بفهمیم سوله چیست؟ انواع آن چیست و چگونه ساخته می شود؟ باید تاریخچه آن را بررسی کنیم. 2.5 دهه قبل از پیدایش میلاد مسیح، ساختمان پانتئون که با خدایان روم مرتبط بود، سقفی به شکل گنبدی داشت که سقف آن از برنز ساخته شده بود.

پس از آن اولین تکیه گاه آهنی در فضایی به مساحت 28 متر از سقف سالن تئاتر فرانسه طراحی و اجرا شد. ساخت این سازه آغاز صنعت نساجی انگلیسی با استفاده از چارچوب فلزی برای سازه های خود در دهه 1800 بود.

سپس با شروع انقلاب صنعتی در اروپا، ساخت سازه های سقفی بلند و شیبدار به نام سوله در کارخانه های کشورهای اروپایی رونق گرفت. این سازه همزمان با رشد و گسترش سوله سازی به عنوان یکی از عوامل موثر بر پیشرفت و توسعه صنعت در هر کشوری شناخته شده است.

سوله چیست

 

امروزه ساخت سوله یکی از راه های ایجاد فضاهای بزرگ با نسبت های مطلوب با قیمتی مقرون به صرفه است. از سوله برای راه اندازی مرغداری، دامداری، سالن های ورزشی، مدارس و ... استفاده می شود.

ساخت سوله با فونداسیون تک ستونی آغاز می شود و اجزای مختلف آن با استفاده از کوپلینگ به یکدیگر متصل می شوند. ستون روی فونداسیون از بتن ساخته شده است تا از پوسیدگی آن جلوگیری شود. همچنین استفاده از فولاد ضد زنگ در ساخت سوله از پوسیدگی اجزای آن در اثر قرار گرفتن در معرض هوا جلوگیری می کند.

سقف ها با کمک ورق گالوانیزه یا پوشش های چوبی شیشه ای پوشانده می شوند. همچنین برای سقف و بدنه سوله ها از ساندویچ پانل برای پوشش استفاده می شود.

در ساخت سوله ها لازم است کارشناسان و مهندسین پروژه از آسیب ها و خطرات احتمالی ناشی از عواملی مانند بار مرده مانند برف، نیروهای جانبی مانند باد و زلزله، ارتفاع دیوار، بار جرثقیل، سازه جلوگیری و از آن محافظت کنند. اندازه دهانه و طول سوله و نسبت شیب. به سقف، نوع پوشش سقف و دیوار توجه کنید.

اجزا سوله

قبل از آشنایی با انواع سوله و کاربرد آنها، بهتر است بدانید که هر سوله از چه اجزایی تشکیل شده است. همانطور که گفته شد انبارها بر روی پایه ای بنا شده اند.

1. ستون
ستون ها نقش مهمی در سوله دارند. در واقع یکی از مهم ترین و مهم ترین اجزای سوله قطب است که معمولاً از تیرهای دال تولید می شود. ستون ها وظیفه تحمل بار و وزن سوله و افزایش مقاومت سازه در برابر حوادث غیر مترقبه مانند زلزله را بر عهده دارند.

2. ستون ستون دیوار
ستون کناری حامی دیوار، ستون دیوار ستونی است که در ابتدا و انتهای سازه نصب شده است. این بخش وظیفه کنترل و انتقال انرژی باد را بر عهده دارد.

3. سیترات
چسباندن قاب های سوله به یکدیگر از وظایف استراست ها می باشد. این قطعه وظیفه مقاومت در برابر فشار طولی را بر عهده دارد.

4. چتر
این یک سایبان یا سقف شیبدار است که قسمت اصلی سازه است.

5. گوشه سوتین
زاویه ها در برابر نیروها و بارهای اضافی وارد شده به سازه و انتقال آنها به قطب ها واکنش نشان می دهند.

6. بادشکن
دو جوراب بادی و بادبند در سوله وجود دارد. بادبند بدنه برای انتقال نیروی باد به فونداسیون و مهاربند سقف برای انتقال نیروی باد از طریق قاب استفاده می شود.

7. میله نگهدارنده (سگرا)
روی سقف می توان ریل هایی نصب کرد که نیروهای جانبی ورودی را به وسط سوله منتقل می کند.

8. یک قاب پرلین
این بخش تمام نیروهای جانبی را به شفت منتقل می کند.

9. پیچ و مهره
یکی از ابزارهای اتصال قطعات مختلف به یکدیگر پیچ و مهره است. قرار دادن برنامه های مختلف در کنار یکدیگر سوله می سازد. اساس ساخت سوله مخلوطی از بتن و فولاد است که توسط بتن مسلح یا بتن مسلح از مخلوط بتن و میلگرد خم شده ساخته می شود. پس از گذشت دو هفته و در محدوده محبوب بتن، مراحل بعدی را می توان به شرح زیر دنبال کرد.

سوله یک اسکلت فلزی بر پایه چند ستون است و برای جلوگیری از لرزش سازه توسط صفحه ستون به فونداسیون متصل می شود.

قسمت دیگر ستون ها با اتصالات فلنجی به تیر یا قاب متصل می شود. در واقع، جرزها نصب و اجرای سقف شیبدار را تسهیل می کنند. این بخش با پیچ و مهره به اتصالات فلنج متصل می شود. سپس برای سنگ تراشی اگر قصد دارید نیم طبقه یا بالکن به سازه اضافه کنید، تیرها را به ستون هایی در ارتفاع مناسب بچسبانید.

https://tinyurl.com/3sn6xpmt

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.